יש על מה

שלושה ימים באורגון – היום הראשון

מנסה להיזכר איפה ומה זה היה שכל אחד מהם חשף את התוכניות שלו לעתיד. רגעים כאלה נשכחים במהירות, מה שמזכיר לי למה אני כותבת את כל זה. יומיים של סופ"ש הצטרפו ליום ה-Labor day והחלטנו לטייל אותם באורגון למרות שידענו שאנחנו עומדים לדחוס הרבה (מאד!) קילומטראז' במעט מאד זמן. קנינו חטיפים לדרך, הטענו האייפד, הפקדנו הכלבה לדוגסיטר, מיכל דלק מלא, מוסיקה, שמיכות, שתי מזוודות קטנות לבגדים ומבלי לבזבז שעות מיותרות יצאנו לדרך בשתיים וחצי לפנות בוקר אחרי שהילדים תודרכו להמשיך לישון. היעד הראשון שלנו היה ה-Crater Lake בדרום אורגון. פארק לאומי ובו האגם העמוק ביותר בארה"ב אשר נוצר כתוצאה מפעילות געשית ואין שום נחל שבא או הולך ממנו, כל המים שבו הם מי שלגים וגשם.

השמש התחילה לעלות וכברת דרך יפה כבר היתה מאחורינו. יכולנו להרשות לעצמנו לעצור, לחלץ עצמות ולאכול ארוחת בוקר בבית קפה מקומי "ידוע בארוחות הבוקר שלו". לא ברור איך החור הזה ידוע למישהו מלבד למתדלק בתחנת הדלק הסמוכה שהמליץ עליו, אבל הוא היה מלא למרות השעה המוקדמת. אכן הביצים, הבייקון, ההום-פרייז, הפרנצ' טוסט היו מעולים אם לא מחשיבים את הקפה ואת העובדה שהירק היחיד היה הבצל בחביתה.

המשך הדרך עד לפארק היתה יפהיפיה, טובלת בירוק ונחלי מים מאחורי כל סיבוב ופניה, עשרות אזורי קמפינג לאורך כל הדרך וללא תקשורת או יכולת קליטה כמו חלק גדול מהדרך בכל שלושת הימים הבאים. בסביבות 10:30 בבוקר הגענו לפארק. תשלום כניסה של 15$ לרכב ומתקדמים, לא ממש יודעים למה לצפות ומתי זה מגיע, מה שכן אנחנו מבינים מכתמי השלג לאורך המסלול שלא חם. ואז זה נפער. עוצמה של טבע. שטח נרחב של מים בצבע מה שיותר עמוק יותר כחול ומסביבם קירות תלולים שמספרים סיפור של אלפי שנים ושומרים את כל הכחול הזה לעצמם. היקפנו את האגם סביב, עוצרים לתצפיות כל איפה שניתן. בנקודה היחידה בה ניתן גם היה לרדת רגלית עד המים ירדנו – חצי שעה הלוך, חצי שעה חזור אוכלים ושותים אבק.

IMG_1168 IMG_1196

מקרוב המים נראים עוד יותר טהורים ונקיים ממה שדימיינו. חולצים נעליים, גרביים וטובלים במי הקרח. אם רק היה לנו הבגד ים הנכון עם האומץ הנכון ומצב רוח אקסטרים, בוודאי שגם היינו סוחטים את החוויה עד הקצה וקופצים מהצוק הגבוה לתוך המים הצלולים כמו אחרים שהיו שם וחשבו קצת פחות. אחר הצהריים הגענו ל-Sutherlin, שם העברנו את הלילה הראשון. כל הקיטורים שהם רעבים סלש עייפים סלש כבר ראו מה שצריך לראות, נשכחו באחת אל מול הבריכה המקורה במלון בו שהינו את הלילה הראשון כי כשהדבר הנכון מגיע בעיתוי הנכון אז עושים. למחרת ארוחת בוקר מפנקת כולל חביתה כבקשתך ולדרך ל-Wildlife Safari.

המשך יבוא..

מודעות פרסומת

תגובה אחת בנושא “שלושה ימים באורגון – היום הראשון

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )